PAPERS



ANDHRA LOYOLA COLLEGE (AUTONOMOUS) VIJAYAWADA-8
I MID EXAM-II SEMESTER DEC-2012
MARKS-100     I DEGREE B.A, B.Com, B.Sc     SANSKRIT          TIME 2Hrs
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1.रघोः शीलं वर्णयत                                                                                                    20
Sketch the character of king “Raghu”.
अथवा
“रघोः औदार्यं “ इत्यस्य पाठ्यभागस्य सारांशं लिखत।
Write the summary of the lesson “रघोः औदार्यं
II.त्रीणि ससन्दर्भं व्याख्यात।                                                                                           3x5=15
Annotate any three
1.कलाक्षयः  श्लाघ्यतरोः हि वृद्धेः।
2.शरद्घनं नार्द्रति चातकोSपि।
3.नृपोSर्थिकामादधिकप्रदश्च।
4.भवन्तमीड्यम् भवतः पितेव।
5.कौत्सः प्रपेदे वरतन्तुशिष्यः।
III.A.द्वयोःसम्पूर्णतया शब्दरूपाणि लिखत।                                                                   2x5=10
Decline any two of the following.
1).रमा        2).मतिः      3).वधूः
B. द्वयोःनिर्दिष्ट धातुरूपाणि लिखत।                                                                              2x5=10
Conjugate any two of the following.
1).वन्दते (Present tense) 2).अभाषत (Past tense)     3).वन्दताम् (Imperative mood)
C. पञ्च सन्धत्त                                                                                                          5x2=10
Combine any Five
1).हरिस्+शेते     2). वाक्+ ईशः    3).तत् +टीका   4).कुर्वन्+ एव
5).तत् +लयः    6). षट् + मुखः     7).सुप् + अन्तः 8).पेष्+ता
D).पञ्चानां विग्रहवाक्यानि लिखत।                                        5x2=10
Write Vigrahavakayas to any five
1).समक्षम्    2).निष्पापम्   3).यथाशक्ति  4).प्रत्यहम्
5).उपलोचनम्  6).निर्मक्षिकम्  7).घनश्यामः   8).विन्ध्यपर्वतः
IV. भाषान्तरे परिवर्तयत                                                                                         1x5=5
Translate the following.
उद्यमेन हि सिध्यन्ति कार्याणि न मनोरथैः।
      न हि सुप्तस्य सिंहस्य प्रविशन्ति मुखे मृगाः।।
                  अथवा
सम्पत्तौ च विपत्तौ च महतामेकरूपता।
      उदये सविता र्कतो रक्ताश्चास्तमये तथा।।
V.समग्रं पठित्वा उत्तराणि लिखत।                                                                                  5x2=10
Read the passage and answer the questions in Sanskrit.
रघुः विश्वजिति यागे सर्वं धनं प्रदत्तः।तस्मिन् सन्दर्भे वरतन्तुशिष्यः कौत्सः निजगुरुदक्षिणार्थं चतुर्दशकोटिरूप्यकाणि रघुं ययाचे।मृण्मयपात्रावशिष्टेSपि रघुः तं कौत्सं अतिथिसत्कारैः अपूजयत्। तदनन्तरं रघुः कुबेरं जित्वा धनं सम्पादयितुं ऐच्छत्। परन्तु तत्पूर्वमेव कुबेरः रघोः कोशागारं स्वर्णेन अपूरयत्।कौत्साय तद्धनं सर्वं अर्पयितुं रघुः मनसि सिद्धः बभूव।एवं रघुः विद्यापोषणविषये निजं औदार्यं प्रादर्शयत्।
1).रघुणा कीदृशः यागः निर्वर्तितः?
2).केन करणेन कौत्सः रघुं प्राप ?
3).कौत्सस्य गुरुदक्षिणा कियत् ?
4).कौत्सः कस्य शिष्यः ?
5).धनसम्पादनाय रघुः किं ऐच्छत् ?
VI.द्वौ विशदयत।                                                                                                   2x5=10
Explain any two.
1.इतिहासः    2.पुराणानि    3.रूपकम्


>>>>>*****<<<<<<<




ANDHRA LOYOLA COLLEGE (AUTONOMOUS) VIJAYAWADA-8
I MID EXAM-IV SEMESTER DEC-2012
MARKS-100            II DEGREE B.A, B.Com, B.Sc     SANSKRIT          TIME 2Hrs
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1.विश्वामित्रःकथं ब्रह्मर्षिः अभूत्? विशदयत।                                                                  20
How did Viswamitra become Brahmarshi? Explain.
                        अथवा
भोजः कथं सुकवीन् सम्मानितवान् ? विशदयत।
How did Bhoja felicitate the poets ? Explain.

II.त्रीणि ससन्दर्भं व्याख्यात।                                                                                         3x5=15
Annotate any three.
1.क्षात्रतेजसः परं ब्राह्ममेव महो महीयः।
2.लेभे त्रिशङ्कुर्गगने प्रतिष्ठाम्।
3.नूनं भारत्याः कापि लीलाकृतिरियम्।
4.स पापिष्ठो मां हसति नार्पयति।
5.आपदर्थं धनं रक्षेत्।
III.द्वयोः विशदयत।                                                                                                    2x10=20
Explain any two of the following.
1.श्रीहर्षः    2.भवभूतिः  3.शङ्कराचार्यः
IV.द्वयोः लक्ष्यलक्षणपूर्वकं समन्वयत                                                                       2x10=20
Define and illustrate any two of three following.
1.दृष्टान्तः   2.अर्थान्तरन्यासः  3.अप्रस्तुतप्रशंसा
V. द्वयोःसम्पूर्णतया शब्दरूपाणि लिखत।                                                                    2x5=10
A).Decline any two of the following.
1).अस्मद्      2).युष्मद्     3).तद् (पुं)
B).पञ्चानां निर्दिष्टल्यबन्तरूपाणि लिखत।                                                                 5x1=5
 Answer any five as directed
1.भू + क्तवत्       2).नी + तव्य   3) कृ  + क्तवत्     4).वच्  + तव्य
5).पठ्        + क्तवत्     6)स्था + तव्य 7)लिख् + क्तवत्    8) गम्+ तव्य
V. A.द्वयोः भाषान्तरे परिवर्तयत                                                                               2x5=10
Translate any two of the following.
1.काकः कृष्णः पिकः कृष्णः को भेदः पिककाकयोः
 वसन्तकाले सम्प्राप्ते काकः काकः पिकः पिकः।।
2.सर्वस्य गात्रस्य शिरः प्रधानम् सर्वेन्द्रियाणा नयनं प्रधानम्।
 षण्णां रसानां लवणं प्रधानं भवेन्नदीनां उदकं प्रधानम्।।
3.विद्या ददाति विनयं विनयाद्याति पात्रताम्।
 पात्रत्वात् धनमाप्नोति धनाद्धर्मं ततःसुखम्।।
4. अश्वस्य लक्षणं वेगो मदो मातङ्गलक्षणम्।
 चातुर्यं लक्षणं नार्यः उद्योगं पुरुषलक्षणम्।।.


>>>>>*****<<<<<<<


No comments:

Post a Comment